Cercetarea unei înțelegeri comune a profesionalismului
Lucrăm cu profesioniștii din domeniul stomatologiei și pacienții pentru a ajunge la o înțelegere comună a profesionalismului în stomatologie astăzi. Cercetarea ne sprijină munca de a dezvolta noi principii de profesionalism în stomatologie și revizuirea standardelor și a îndrumărilor.
Această ultimă piesă de cercetare a fost comandată de la Community Research și se bazează pe cercetarea cu metode mixte privind profesionalismul, finalizată pentru GDC de către Asociația Educației Stomatologice din Europa.
Cercetarea a inclus 20 de pacienți și 10 profesioniști din domeniul stomatologic care au împărtășit ideile lor despre profesionalism, pentru a lua în considerare componentele cheie ale profesionalismului, în special acolo unde opiniile pacientului și profesioniștilor pot diferi și pentru a reflecta asupra principiilor în curs de dezvoltare ale profesionalismului.
Constatările cheie ale cercetării au fost:
- Pacienții și profesioniștii se bucură și recunosc un grad de înțelegere comună în legătură cu profesionalismul. Acest lucru este susținut de așteptări de comunicare bună, încredere, lucru în echipă, cunoștințe și abilități și respectarea pacienților ca indivizi.
Pacienții și profesioniștii din domeniul stomatologic consideră expertiza clinică (cunoștințe și abilități) ca element central al profesionalismului, chiar dacă nu este întotdeauna evidentă în poveștile pozitive ale profesionalismului împărtășite de pacienți și profesioniști. - Comunicarea este adesea folosită ca un proxy pentru expertiza clinică, deoarece pacienții judecă expertiza clinică a unui profesionist dentar pe baza capacității lor de a comunica opțiunile de tratament.
- Deși există multe puncte comune în părerile pacienților și ale profesioniștilor din domeniul stomatologic despre profesionalism, există și diferențe, inclusiv constatarea că opiniile pacienților sunt ferm înrădăcinate în interacțiunile pe care le au cu stomatologii, mai degrabă decât profesionalismul ca construcție holistică.
- Pacienții se consideră mai degrabă pacienți decât consumatori, punându-și încrederea într-un profesionist stomatologic și așteaptă în schimb un tratament și sfaturi adecvate. În schimb, profesioniștii din domeniul stomatologic explică dinamica pacient-consumator ca pe un spectru (mai degrabă decât să ofere un răspuns binar). În orice caz, dinamica pacient-consumator nu are un impact asupra așteptărilor profesionale.
- Profesioniștii stomatologici par mai preocupați decât pacienții de interesele de afaceri care influențează profesionalismul. Ei atrag atenția asupra problemelor legate de contractul NHS, precum și asupra forțelor pieței și au prezentat o serie de exemple specifice pentru a-și dovedi punctul de vedere.
- Pacienții, care au fost preocupați în primul rând de profesionalismul interacțiunii, manifestă mai multă clemență față de o serie de comportamente în afara muncii, invocând adesea ca profesioniștii au dreptul la o viață privată (atâta timp cât nu a avut impact asupra interacțiunii). În consecință, ei au avut mai multe șanse să adopte o viziune societală, mai degrabă decât o viziune de reglementare a comportamentului.
- Cercetarea confirmă, de asemenea, natura contextuală a profesionalismului. Atunci când evaluează declarațiile, profesioniștii din domeniul stomatologic și pacienții au pus adesea sub semnul întrebării contextul unui anumit comportament. A existat o reticență de a considera comportamentele ambigue ca fiind extrem de neprofesionale, dacă nu exista o înțelegere clară a contextului.
Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
Commenter avatars come from Gravatar.