Statut
Medici stomatologi care investesc în profesie si conștientizează importanța reprezentării lor.
PATRONATUL MEDICILOR STOMATOLOGI
Art. 1. Denumirea
Denumirea Patronatului va fi „PATRONATUL MEDICILOR STOMATOLOGI DIN
ROMANIA” (denumit în continuare Patronatul).
Art. 2. Forma juridica
Patronatul este persoana juridica romana de drept privat, autonoma, fara scop lucrativ, apolitica,
nonguvernamentala si nonprofit, organizaţie a patronilor din domeniul sanitar si al prestării de servicii
medicale conexe, înfiinţata in temeiul Legea nr.62/2011 cu privire la dialogul social.
Art.3. Durata
Durata de funcţionare a Patronatului este nelimitata si incepe cu data înregistrării în Registrul Special
de Evidenta a Organizaţiilor Patronale.
Art.4. Sediul Principal
4.1.Patronatul are sediul situat în Timişoara Strada Matei Basarab, bl.A2, ap 1, parter, judeţul Timiş.
4.2.In baza hotărârii Adunării Generale a membrilor si cu respectarea prevederilor legale Patronatul
poate înfiinţa in tara si in străinătate structuri organizatorice teritoriale, denumite filiale, cu sau fara
personalitate juridica, care isi vor desfăşura activitatea in baza acestui statut.
4.3. Toate documentele si orice alte înscrisuri care emana de la Patronat trebuie sa indice denumirea
acesteia, sediul, numărul de înregistrare în Registrul Special de Evidenta a Organizaţiilor Patronale,
codul fiscal , numărul de telefon si de fax, adresa email si site internet.
4.4. Schimbarea sediului si a denumirii Patronatului se poate adopta in baza hotărârii Adunării
Generale a membrilor, la propunerea Consiliului Director.
Art. 5. Scopul
5.1.PATRONATUL MEDICILOR STOMATOLOGI DIN ROMANIA are drept scop principal
organizarea de activităţi in susţinerea si apărarea intereselor membrilor sau in relaţiile cu autorităţile
publice, cu sindicatele si cu alte persoane juridice si fizice, in raport cu obiectul si scopul ei de
activitate, atat pe plan naţional, cat si internaţional potrivit prezentului statut in acord cu prevederile
legale care guvernează existenta sa.
5.2. Pentru realizarea scopului si a obiectivelor propuse Patronatul va iniţia si dezvolta relaţii de
cooperare cu alte organizaţii cu scopuri similare sau cu autorităţi publice din România sau din
străinătate.
Art.6. Obiectul de activitate
6.1. Pentru realizarea acestui scop, Patronatul va desfăşura in principal următoarele activităţi:
a.reprezintă, promovează, susţine si apară interesele economice, tehnice, juridice si sociale ale
membrilor sai;
b.întreprinde toate acţiunile necesare creşterii calităţii serviciilor medicale stomatologice , atat de către
membrii Patronatului, cat si la nivel naţional;
c.activează pentru deplina libertate de acţiune a patronilor in scopul eficientizarii si dezvoltării
activităţii acestora, promovând concurenta loiala, in condiţiile legii;
d.elaborează si promovează către organele abilitate proiecte de acte normative, instrucţiuni, rezoluţii si
propuneri ale membrilor Patronatului legate de problemele generale si specifice stomatologiei si
activităţile conexe;
e.intrarea in relaţii de colaborare cu alte patronate;
f.desemnează, in condiţiile legii, reprezentanţii sai la negocierea condiţiilor generale si încheierea
contractelor cu casele de asigurări, la alte tratative si acorduri in relaţiile cu autorităţile publice;
g.desemnează, in conditile legii, reprezentanţi la negocierea si încheierea contractelor colective de
munca, la alte tratative si acorduri în relaţiile cu autorităţile publice si cu sindicatele, precum si în
structurile bipartite si tripartite de dialog social;
h.efectuează demersuri in vederea achiziţionării de către membrii sai, in condiţii avantajoase a tuturor
celor necesare exercitării activitatii de asistenta stomatologica.
i.cooperează si poate adera la alte organizaţii similare din străinătate;
j. poate elabora si promova coduri de conduita in afaceri;
k. organizează manifestări cum ar fi: conferinţe de presa, colocvii, dezbateri, expoziţii, seminarii de
informare, simpozioane sau alte întâlniri, editarea de materiale documentare si orice alte activităţi in
vederea pregătirii profesionale a medicilor stomatologi si a personalului mediu aferent; derulează
diferite programe si proiecte cu finanţare integral sau parţiala din fonduri europene sau alte surse;
l. participa la comisii, consilii, congrese, expoziţii si manifestări naţionale si internaţionale legate de
interesele urmărite de Patronat;
m. medierea- arbitrajul pentru rezolvarea pe cale amiabila si extrajudiciara, la cererea pârtilor
implicate, a disputelor (litigiilor) ce pot apărea intre membrii Patronatului;
n. promovează interesele Patronatului prin înaintarea de memorii si alte instrumente, in scris, către
autorităţile competente, publicarea de anunturi in ziare si reviste, apariţia unor materiale informative la
radio si televiziune, stabilirea de contacte cu oficialii de la nivel naţional pentru asigurarea condiţiilor
normale de funcţionare a relaţiilor economice;
o. urmăreşte dezvoltarea relaţiilor de cooperare cu alte patronate din tara si străinătate, cu organisme
publice, administrative, instituţii financiare, camere de comert-industrie-agricultura, fundaţii,
organisme naţionale si internaţionale, federaţii, confederaţii, instituţii, pentru realizarea scopului sau;
p. protejează, promovează si dezvolta mediul de afaceri al membrilor sai;
q. asigura servicii de consultanta si asistenta de specialitate, inclusiv în domeniul ocupării si formarii
profesionale, precum si al sanatatii si securităţii in munca;
r. la cererea membrilor sai, are dreptul de a le acorda asistenta in problemele legate de activitatea
curenta in relatiile cu autoritatile statului, prin apărătorii proprii.
s. elaborează si implementează politici de ocupare si plasare a forţei de munca;
t. elaborează strategii si politici de dezvoltare economico-socială la nivel sectorial, in condiţiile legii;
u. infiinteaza si administrează, in condiţiile legii, in interesul membrilor lor, activităţi sociale, de
cultură, învăţământ si cercetare, in domeniul propriu de interes, comerciale, de asigurări, precum si
cele de finanţare , precum si toate celelate activităţi prevăzute de Legea 62/2011.
6.2. Patronatul este abilitat sa asigure orice servicii cerute de membrii sai, in condiţiile legii. Acestea
cuprind si sprijinul administrativ in vederea înfiinţării si derulării activităţii de stomatologie si a altor
servicii conexe.
6.3. In vederea realizării obiectivelor si scopului Patronatului, Adunarea Generala va aproba modalităţi
de dezvoltare a activităţii acestuia, la propunerea membrilor fondatori si a preşedintelui.
Art.ll. Calitatea de membru
11.1. Pot deveni membri al Organizaţiei Patronale numai medici stomatologi reprezentanți ai unor
persoane juridice cu obiect de activitate exclusiv furnizarea serviciilor medicale dentare (inclusiv
servicii de radiologie dentară) (toate formele legale de organizare SRL, PFA, SA etc.) care
administrează si utilizează capitalul in scopul obţinerii de profit, in condiţii de concurenta loiala si care
se obliga sa respecte Statutul Patronatului.
11.2. Calitatea de membru a Patronatului se dobândeşte la cerere prin aprobarea de către Consiliul
Director.
Art.12 Participarea si reprezentarea membrilor Patronatului
12.1. Persoanele juridice membre ale Patronatului vor fi reprezentate la adunările generale sau in
organele de conducere ale Patronatului prin cate un reprezentant ce are calitatea de asociat sau
îndeplineşte funcţia de administrator sau director general. Persoanele fizice autorizate legal inregistrate
membre ale Patronatului participa si se reprezintă personal. La Adunările Generale membrii
Patronatului, pot fi reprezentanţi si de mandatari, împuterniciţi prin mandat special. Participantii la
Adunarea Generala pot avea un singur mandat special de reprezentare in afara de celui prin care
reprezinta persoana juridica in care are calitatea de asociat sau îndeplineşte funcţia de administrator
sau director general, sau se reprezinta pe sine in cazul in care este persoana fizica autorizata.
12.2. Reprezentantul desemnat de către persoana juridica membra a Patronatului participa la Adunările
Generale si votează in numele membrului reprezentat.
Art.13. Membrii activi, membrii onorifici
13.1.Membrii Patronatului pot fi:
•membrii activi;
•membrii onorifici.
13.2.Membrii activi sunt persoanele juridice sau fizice autorizate care adera la Patronat ulterior
constituirii sale legale, in condiţiile prezentului statut. Poate fi membru aderant orice persoana juridica
legal constituita sau persoana fizica autorizata legal inregistrata, care are capacitate de exerciţiu si
folosinţa deplina.
13.3.La propunerea Consiliului Director sau a Preşedintelui Patronatului si cu aprobarea Adunării
Generale a membrilor Patronatului, pot fi membrii onorifici persoanele juridice sau persoanele fizice
autorizate, membrii sau persoane străine de Patronat, care au realizări profesionale si ştiinţifice in
domeniul de activitate al Patronatului sau care, prin intreaga lor activitate, au sprijinit sau sprijină
Patronatul in realizarea scopului acestuia.
Art.14. Incetarea calităţii de membru
14.1. Calitatea de membru inceteaza :
• retragere- orice membru se poate retrage oricând din Patronat, cu conditia să comunice în scris
hotărârea sa Consiliului Director.
• prin excluderea definitiva hotărâta exclusiv de organul deliberativ, pentru fapte culpabile îndreptate
împotriva intereselor Patronatului, ori fapte contrare legii si ordinii de drept prevăzute de legea si
încadrate ca infracţiuni;
• orice membru poate fi exclus din Patronat la propunerea motivată a Consiliului Director. Anterior
adoptării propunerii de excludere, Consiliul Director va solicita un punct de vedere scris de la persoana
vizată. Propunerea de excludere va fi supusă dezbaterii AG Ordinare în vederea adoptării unei decizii
definitive
• prin încălcarea Statutului Patronatului si a regulamentelor acestuia;
• prin neplata cotizaţiei, pe o perioada mai mare de 180 zile;
• urmare a dizolvării persoanei juridice sau a decesului persoanei fizice autorizate membra a
Patronatului.
14.2. Membrii care se retrag si membrii excluşi au obligaţia sa achite cotizaţia pana la data incetarii
calităţii de membru si nu au nici un drept asupra patrimoniului Patronatului.
Art.15. Drepturile membrilor Patronatului
15.1. Membrii Patronatului au următoarele drepturi:
• sa participe la dezbateri si la votul din adunările generale ale Patronatului;
• sa puna in discuţie, solicitând includerea pe ordinea de zi a şedinţei organului deliberativ, a
oricărui subiect care are legătura cu activitatea Patronatului, sa ia cuvântul cu privire la
problemele ce se discuta, sa faca propuneri;
• sa aleagă si sa fie aleşi in organele de conducere ale Patronatului;
• sa voteze asupra hotărârilor organului deliberativ, in cadrul şedinţelor acestui organ;
• sa ceara, impreuna cu alti membrii conform prevederilor prezentului statut, convocarea şedinţei
organului deliberativ;
• sa participe la toate acţiunile organizate de Patronat;
• sa fie reprezentat cu drepturi si şanse egale in cadrul dialogului social dintre Organizaţia
Patronala si organizaţiile sindicale din domeniul sanatatii, precum si in relaţiile cu autorităţile
publice;
• sa beneficieze si sa folosească, exclusiv in scopul îndeplinirii a acţiunilor statutare ale
Patronatului, mijloacele si bunurile aflate in patrimoniul Patronatului;
• sa renunţe la calitatea de membru al Patronatului.
15. 2. Membrii onorifici ai Patronatului au următoarele drepturi:
• sa participe, fara drept de vot, la şedinţele organului deliberativ;
• sa ia parte la toate acţiunile organizate de Patronat;
• de a fi informaţi asupra tuturor acţiunilor organizate de Patronat;
• sa beneficieze si sa folosească, exclusiv in scopul îndeplinirii a acţiunilor statutare ale
Patronatului, mijloacele si bunurile aflate in patrimoniul Patronatului
• sa renunţe la calitatea de membru al Patronatului.
15.3. Membrii onorifici nu au dreptul de vot si nici dreptul de a fi aleşi in organele de conducere ale
Patronatului.
Art. 16. Obligaţiile membrilor Patronatului
16.1. Membrii Patronatului au următoarele obligaţii:
• sa respecte prevederile Statutului si hotărârile organului deliberativ si a organelor de conducere
ale Patronatului;
• sa achite cotizaţia datorata in cuantumul, la termenele si in condiţiile stabilite prin prezentul
statut ori prin hotărârea Consiliului Director;
• sa participe la adunările, întâlnirile si acţiunile organizate de Patronat;
• sa susţină interesele si activităţile Patronatului si sa nu întreprindă acţiuni care prin natura lor
pot leza scopul, interesele sau prestigiului acestuia; • sa participe si sa se implice direct, atunci cand i se solicita, la acţiunile iniţiate de Patronat;
• sa nu folosească bunurile Patronatului in scopuri personale sau contrare hotărârilor sau
deciziilor organelor Patronatului;
• sa se abtina de la orice fel de declaraţii sau acţiuni publice personale care ar prejudicia in vreun
fel imaginea Patronatului.
• să respecte normele de etică profesională si tinuta morală în relatiile cu ceilalti membrii ai
Patronatului;
• să militeze pentru cresterea prestigiului Patronatului si al membrilor acestuia, în tară si în
străinătate;
• să nu promoveze, prin intermediul Patronatului, interese ale partidelor politice;
• să informeze Patronatul în termen de 3 (trei) luni despre încetarea activitătii în domeniu
medicinei dentare sau despre schimbarea formei de organizare;
• să aducă la cunostinta patronatului orice modificare intervenită în datele de identificare si/sau
de contact comunicate patronatului
16.2. Membrii Patronatului răspund pentru daunele prezente si/sau viitoare produse Patronatului prin
faptele lor ori pentru neindeplinirea uneia sau mai multor obligaţii prevăzute in prezentul statut sau in
actele elaborate ulterior de organele de conducere ale Patronatului, având obligaţia acoperirii integrale
a prejudiciului creeat.
Art.11 Calitatea de membru
11.1. Pot deveni membri al Organizaţiei Patronale numai medici stomatologi sau tehnicieni
dentari, reprezentanți ai unor persoane juridice cu obiect de activitate exclusiv furnizarea
serviciilor medicale dentare (inclusiv servicii de radiologie dentară) și/sau tehnica dentară (toate
formele legale de organizare SRL, PFA, SA etc.) care administrează si utilizează capitalul in
scopul obţinerii de profit, in condiţii de concurenta loiala si care se obliga sa respecte Statutul
Patronatului.
11.2. Calitatea de membru a Patronatului se dobândeşte la cerere prin aprobarea de către Consiliul
Director.
Art.12 Participarea si reprezantarea membrilor Patronatului
12.1. Persoanele juridice membre ale Patronatului vor fi reprezentate la adunările generale sau in
organele de conducere ale Patronatului prin cate un reprezentant ce are calitatea de asociat sau
îndeplineşte funcţia de administrator sau director general. Persoanele fizice membre ale Patronatului
participa si se reprezintă personal. La Adunările Generale membrii Patronatului, pot fi reprezentanţi si
de mandatari, împuterniciţi prin mandat special.
12.2. Reprezentantul desemnat de către persoana juridica membra a Patronatului participa la Adunările
Generale si votează in numele membrului reprezentat.
Art.13. Membrii fondatori, membrii aderanti, membrii onorifici
13.1. Membrii Patronatului pot fi:
• membrii activi;
• membrii onorifici.
13.2. Membrii activi sunt persoanele juridice sau fizice autorizate care adera la Patronat ulterior
constituirii sale legale, in condiţiile prezentului statut. Poate fi membru aderant orice persoana juridica
legal constituita sau persoana fizica autorizata legal inregistrata, care are capacitate de exerciţiu si
folosinţa deplina.
13.3. La propunerea Consiliului Director sau a Preşedintelui Patronatului si cu aprobarea Adunării
Generale a membrilor Patronatului, pot fi membrii onorifici persoanele juridice sau persoanele fizice
autorizate, membrii sau persoane străine de Patronat, care au realizări profesionale si ştiinţifice in
domeniul de activitate al Patronatului sau care, prin intreaga lor activitate, au sprijinit sau sprijină
Patronatul in realizarea scopului acestuia.
Art.14. încetarea calităţii de membru
14.1. Calitatea de membru inceteaza :
• la cerere;
• prin excluderea definitiva hotărâta exclusiv de organul deliberativ, pentru fapte culpabile
îndreptate împotriva intereselor Patronatului, ori fapte contrare legii si ordinii de drept prevăzute de
legea si încadrate ca infracţiuni;
• prin încălcarea Statutului Patronatului si a regulamentelor acestuia;
• prin neplata cotizaţiei stabilite de către Consiliul Director, pe o perioada mai mare de 90 zile;
• urmare a dizolvării persoanei juridice sau a decesului persoanei fizice autorizate membra a
Patronatului.
14.2. Membrii care se retrag si membrii excluşi au obligaţia sa achite cotizaţia pana la data incetarii
calităţii de membru si nu au nici un drept asupra patrimoniului Patronatului.
Art.15. Drepturile membrilor Patronatului
15.1. Membrii Patronatului au următoarele drepturi:
• sa participe la dezbateri si la votul din adunările generale ale Patronatului;
• sa puna in discuţie, solicitând includerea pe ordinea de zi a şedinţei organului deliberativ, a
oricărui subiect care are legătura cu activitatea Patronatului, sa ia cuvântul cu privire la problemele ce
se discuta, sa faca propuneri;
• sa aleagă si sa fie aleşi in organele de conducere ale Patronatului;
• sa voteze asupra hotărârilor organului deliberativ, in cadrul şedinţelor acestui organ;
• sa ceara, impreuna cu alti membrii conform prevederilor prezentului statut, convocarea şedinţei
organului deliberativ;
• sa participe la toate acţiunile organizate de Patronat;
• sa fie reprezentat cu drepturi si şanse egale in cadrul dialogului social dintre Organizaţia Patronala si organizaţiile sindicale din domeniul sanatatii, precum si in relaţiile cu autorităţile publice;
• sa beneficieze si sa folosească, exclusiv in scopul îndeplinirii a acţiunilor statutare ale
Patronatului, mijloacele si bunurile aflate in patrimoniul Patronatului;
• sa renunţe la calitatea de membru al Patronatului.
15. 2. Membrii onorifici ai Patronatului au următoarele drepturi:
• sa participe, fara drept de vot, la şedinţele organului deliberativ;
• sa ia parte la toate acţiunile organizate de Patronat;
• de a fi informaţi asupra tuturor acţiunilor organizate de Patronat;
• sa beneficieze si sa folosească, exclusiv in scopul îndeplinirii a acţiunilor
statutare ale Patronatului, mijloacele si bunurile aflate in patrimoniul Patronatului;
• sa renunţe la calitatea de membru al Patronatului.
15.3. Membrii onorifici nu au dreptul de vot si nici dreptul de a fi aleşi in organele de conducere ale
Patronatului.
Art. 16. Obligaţiile membrilor Patronatului
16.1. Membrii Patronatului au următoarele obligaţii:
• sa respecte prevederile Statutului si hotărârile organului deliberativ si a organelor de conducere
ale Patronatului;
• sa achite cotizaţia datorata in cuantumul, la termenele si in condiţiile stabilite prin prezentul statut
ori prin hotărârea Consiliului Director;
• sa participe la adunările, întâlnirile si acţiunile organizate de Patronat;
• sa susţină interesele si activităţile Patronatului si sa nu întreprindă acţiuni care prin natura lor pot
leza scopul, interesele sau prestigiului acestuia;
• sa participe si sa se implice direct, atunci cand i se solicita, la acţiunile iniţiate de Patronat;
• sa nu folosească bunurile Patronatului in scopuri personale sau contrare hotărârilor sau deciziilor
organelor Patronatului;
• sa se abtina de la orice fel de declaraţii sau acţiuni publice personale care ar prejudicia in vreun
fel imaginea Patronatului.
16.2. Membrii Patronatului răspund pentru daunele prezente si/sau viitoare produse Patronatului prin
faptele lor ori pentru neindeplinirea uneia sau mai multor obligaţii prevăzute in prezentul statut sau in
actele elaborate ulterior de organele de conducere ale Patronatului, având obligaţia acoperirii integrale
a prejudiciului creeat.
Art. 17. Adunarea Generala a Patronatului
17.1.Adunarea Generala este organul suprem de conducere al Patronatului, fiind constituita din
totalitatea membrilor si reprezentanţilor permanenţi ai Patronatului.
17.2.Persoanele juridice membre ale Patronatului participa la Adunarea Generala prin reprezentanţii
lor desemnaţi, iar membrii persoanele fizice autorizate participa in nume propriu la şedinţe.
17.3.Adunarea Generala se întruneşte anual în sedinta ordinara, sau ori de cate ori va fi necesar, in
şedinţe extraordinare.
17.4.Convocarea Adunării Generale se face in scris posta cu confirmare de primire sau prin orice alte
mijloace care asigura transmiterea si confirmarea transmiterii invitaţiei, cu cel puţin 14 zile inaintea
şedinţei.
17.5.Adunarea Generala poate fi convocata de către:
a.Preşedintele Consiliului Director;
b.1/3 din totalul membrilor Patronatului;
17.6. Preşedintele Consiliului Director are obligaţia sa convoace Adunarea Generala cel puţin odată pe
an.
17.7. Înscrisul prin care se face convocarea la Adunarea Generala va cuprinde data, ora, locul de
desfăşurare al şedinţei, ordinea de zi si pe cat posibil, împreuna cu acesta incunostiintare se vor trimite
si materialele ce vor fi supuse aprobării Adunării Generale.
17.8. Adunarea Generala se intruneste si lucrează legal in prezenta a cel putin 50% plus unu din
membrii sai si adopta hotărâri valabile prin votul a jumătate plus unu din participanţii la şedinţa.
17.9. Daca la data si ora stabilita in convocatorul şedinţei, Adunarea Generala nu este statutar
constituita pentru a putea adopta hotărâri valabile, se va face aceasta menţiune in procesul-verbal de
şedinţa si Adunarea Generala se amâna de drept urmând sa se întrunească peste 1 ora de la data si ora
fixata iniţial, si în acelaşi loc, fara a fi necesar nici un anunţ. La şedinţa Adunării Generale amânate de
drept, se vor adopta hotărâri indiferent de numărul membrilor prezenţi, cu majoritatea simpla de voturi.
17.10. Fiecare membru al Patronatului, indiferent de numărul de angajați și forma de organizare are
dreptul la un vot.
17.11. Modalitatea de votare, secreta sau la vedere, va fi stabilita de la caz la caz, de către Adunarea
Generala.
17.12. Au dreptul de vot toti membrii care au cotizaţia plătită la zi inclusiv pentru trimestrul in care se
desfasoara Adunarea Generala Ordinara sau Extraordinara.
17.13. Hotărârile adoptate de Adunarea Generala in limitele legii si prezentului statut, sunt obligatorii
chiar si pentru membrii care nu au luat parte la şedinţa Adunării Generale in care s-au votat, precum si
pentru membrii care au votat împotriva.
17.14. Înaintea fiecărei şedinţe, Adunarea Generala va alege un secretar care va întocmi si semna
procesul-verbal de şedinţa alături de cel care o conduce.
17.15. Adunării Ordinare a Organizaţiei Patronale îi revin, in afara atribuţiilor legale, in special
următoarele:
a.stabilirea strategiei si a obiectivelor generale ale Patronatului;
b.aprobarea bugetului de venituri si de cheltuieli si al bilanţului contabil;
c.aproba rapoartele de activitate ale Consiliului Director;
d.alegerea si revocarea membrilor Consiliului Director la propunerea Presedintelui;
e.alegerea si revocarea Preşedintelui, Vicepreşedintelui, Secretarului General si a membrilor
Consiliului Director;
f.alegerea şi revocarea Cenzorului sau a Comisiei de cenzori.
g.infiinţarea de filiale si/sau sucursale;
h.afilierea la la alte organizaţii interne si internaţionale;
i.schimbarea sediului, denumirii si orice modificare a Statutului;
j.aproba si modifica regulamentul de organizare si funcţionare a Patronatului;
k.orice alte atribuţii prevăzute de lege.
Art. 18. Consiliul Director
18.1.Consiliul Director este organul de conducere si de administrare al Patronatului intre şedinţele
Adunării Generale si este format dintr-un număr de 9 membri titulari si 3 (trei) membri supleanţi, aleşi
individual de Adunarea Generala dintre reprezentanţii membrilor Patronatului.
Membrii Consiliului Director aleși la ședința Adunării Generale Extraordinare din data de 14-15
ianuarie 2022 sunt următorii:
1. Vlad Cristian-Sebastian – Președinte;
2. Ruja Remus-Teodor – Vicepreședinte;
3. Tiron Anda – Secretar general;
4. Dumitrașcu Roxana – consilier;
5. Secăreanu Raluca – consilier;
6. Dinulescu Ovidius-Dragoș – consilier;
7. Ștefoni Sonila – consilier;
8. Bica-Sintea Daniela – consilier;
9. Harnagea Liviu – consilier;
10. Stănescu Dayana – supleant;
11. Bîrleanu Vlad – supleant;
12. Negrea Alina – supleant.
D-na Negrea Alina îndeplinește funcția de trezorier al patronatului.
18.2. Din Consiliul Director incluși în fac parte si:
•Preşedintele Patronatului;
•Vicepreşedintele Patronatului
•Secretar General al Patronatului.
18.3. Durata mandatului membrilor Consiliului Director, inclusiv a Președintelui, Vicepreședintelui și
Secretarului General, este de 4 ani, cu posibilitatea reinoirii mandatului o singura data pe o perioada
egala. Indiferent dacă mandatele au fost complete sau nu, deținerea unei funcții în Consiliul director
sau a funcției de Președinte, Vicepreședinte, Secretar General nu poate depăși 8 ani. Prevederea se
aplica și structurilor corespondente de la nivel teritorial (județean și al Municipiului București)
18.4.Funcțiile enumerate în alineatul 18.3 pot fi retribuite prin hotararea adunării generale, la
propunerea consiliului director.
18.5.Consiliul Director este condus de un Preşedinte care este si Preşedintele Patronatului.
18.6.Membrilor organelor de conducere ale Patronatului li se asigura protecţia legii împotriva oricăror
forme de discriminare, condiţionare, constrângere sau limitare a exercitării atribuţiilor si/sau a
mandatului lor, sub sancţiunea pedepselor prevăzute de lege.
18.7.Consiliul Director se intruneste cel puţin o data la doua luni si fiecare şedinţa va fi intocmit un
proces-verbal, care va consemna declaraţiile si propunerile făcute, rezultatele votului si hotărârile
luate.
18.8. Consiliul Director are in componenta sa un Birou Executiv. Biroul Executiv asigura conducerea
operativa zilnica a activităţilor Patronatului si pune in practica hotărârile Consiliului Director.
18.9. Atribuţiile Consiliului Director:
a.validează activitatea Biroului Executiv la intervale regulate de timp intre doua adunări generale si
propune Adunării Generale strategia si obiectivele generale ale Patronatului, precum si modalităţile de
realizare ale acestora;
b.urmăreşte, supraveghează si controlează aplicarea si respectarea statutului Patronatului;
c.asigura conducerea operativa a Patronatului intre şedinţele Adunării Generale si realizeza acte de
administrare a patrimoniului urmărind îndeplinirea scopului Patronatului;
d.elaborează proiectul de venituri si cheltuieli si urmăreşte execuţia lui;
e.prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioara, executarea bugetului de
venituri şi de cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si proiectul
programelor Patronatului;
f.urmăreşte si răspunde de executarea contractelor pe care Patronatul le-a încheiat cu terţii;
g. hotărăşte primirea de noi membrii si suspendarea acestora sau propune adunării generale excluderea
membrilor:
Consiliul Director poate propune excluderea unui membru din Patronat în următoarele cazuri:
(i) nu îsi achită contributiile obligatorii conform Statutului, timp de 180 de zile de la data
scadentei acestora;
(ii) desfăsoară activităti contrare intereselor, obiectului si/sau scopului Patronatului;
(iii) săvârseste orice alte fapte grave ca fiind incompatibile cu detinerea calitătii de membru al
Patronatului;
(iv) în cazul în care se divizează.
În cazurile enumerate la pct. (i) – (iii) Consiliul Director poate hotărî acordarea unui avertisment
scris, dacă apreciază că excluderea este prea drastică si membrul vizat se angajează, în scris, să
înlăture/înceteze/remedieze cauza care poate conduce la excluderea sa din Patronat.
În cazul în care un membru al Patronatului, persoană juridică, intră în procedura divizării, dacă
persoanele care rezultă de pe urma acestei proceduri doresc, ele pot deveni membre ale Patronatului în
conditiile prezentului statut.
h.împuterniceşte orice persoana, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru al Patronatului,
pentru încheierea de acte juridice in numele si pe seama Patronatului, sau pentru îndeplinirea oricărei
atribuţii prevăzute in statut sau stabilite de Adunarea Generala;
i.Membrii Consiliului Director vor avea acces neîngrădit la registrele de procese- verbale. Ei pot
solicita exemplare si extrase ale consemnărilor din registre, pe propria cheltuiala
j. Alege si revoca prin votul a 2/3 a membrilor Consiliului Director, Trezorierul Patronatului.
Art.18.10 Mandatul de membru al Consiliului Director încetează in următoarele condiţii:
a. pe data împlinirii termenului mandatului;
b. prin demisie;
c. prin deces;
d. pierderea calităţii de reprezentant al persoanei juridice membra a Patronatului, care l-a desemnat in
Adunarea Generala, urmând sa fie înlocuit de drept de noul reprezentant delegat al respectivei
persoane juridice membre;
e. pierderea calităţii de membru al Patronatului a persoanei juridice pe care o reprezintă;
f. pierderea calităţii de membru al Patronatului a persoanei fizice autorizate.
Art.18.11. In cazul incetarii mandatului unui membru titular, pentru ocuparea locului vacant se va
numi membrul supleant care a obţinut cel mai mare număr de voturi.
Art.19 Biroul Executiv
Biroul executiv este format din Preşedinte, Vicepreşedinte şi Secretarul General, având următoarele
atribuţii:
•Asigura conducerea operativa a Patronatului intre şedinţele Adunării Generale si ale Consiliului
Director;
•Realizeaza acte de administrare a patrimoniului urmărind îndeplinirea scopului Patronatului.
Art.19.1.Mandatul de membru al Biroului Executiv inceteaza in următoarele condiţii:
•pe data împlinirii termenului mandatului;
•prin demisie;
•prin deces;
•pierderea calităţii de reprezentant al persoanei juridice membra a Patronatului, care l-a desemnat in
Adunarea Generala, urmând sa fie inlocuit de drept de noul reprezentant delegat al respectivei peroane
juridice membre;
•pierderea calităţii de membru al Patronatului a persoanei juridice pe care o reprezintă;
•pierderea calităţii de membru al Patronatului a persoanei fizice autorizate.
Art.20 Preşedintele Patronatului, Vicepreședintele, Secretarul General, membrii Consiliului Director și
membrii supleanți sunt alesi de Adunarea Generala la propunerea membrilor.
Art.21 Președintele Patronatului
21.1. Presedintele are următoarele atribuţii:
a.reprezintă Patronatul in relaţiile cu terţii;
b.semnează in numele Patronatului contractele încheiate cu terţii, inclusiv contractele de angajare a
personalului de specialitate sau administrativ, in baza aprobării Consiliului Director si a avizelor
prealabile;
c.convoacă si conduce şedinţele Consiliul Director si prezidează Adunarea Generala;
d.urmăreşte alături de ceilalţi membrii ai Consiliului Director excutarea contractelor Patronatului si
trage la răspundere persoanele însărcinate cu îndeplinirea lor;
e.coordonează activitatea compartimentelor administrative ale Patronatului;
f.informează Biroul Executiv si Consiliul Director despre activitatea si masurile luate ori actele
semnate intre şedinţele aceştia;
g.mediază conflictele dintre membrii Patronatului;
h.înaintează Adunării Generale propunerea primirii membrilor onorifici;
i.indeplineste orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generala sau Consiliul Director.
j.In lipsa sa, Preşedintele poate mandata orice membru al Biroului executiv sa exercite atribuţiile sale
pe perioada absentei sale.
k. pastreaza stampila patronatului si are drept de semnatura in banca pe toata durata mandatului.
21.2.Mandatul Preşedintelui inceteaza in următoarele condiţii:
•la terminarea mandatului;
•la cerere, cu desemnarea succesorului aprobat de Consiliu;
•pierderea calităţii de membru al Patronatului;
•deces.
Art. 22. Cenzorul/Comisia de cenzori
22.1. Controlul activităţii financiare proprii a organizaţiei patronale se realizează prin cenzor sau
comisie de cenzori care funcţionează potrivit statutului si legislaţiei in vigoare.
22.2. Controlul asupra activităţii economice desfăşurate de organizaţia patronala, precum si asupra
stabilirii si virării obligaţiilor fata de bugetul de stat si bugetele de asigurări sociale se realizează de
către organele administraţiei de stat competente, potrivit legii.
22.3 Comisia de cenzori este formata din 3 membrii din care cel putin unul are studii economice. Membrii Comisiei de cenzori aleși la ședința Adunării Generale din data de 3 iunie 2022 sunt
următorii:
Șutean Dan-Ioan – membru comisia de cenzori;
Nămoloșanu Laura Gabriela – membru comisia de cenzori;
Popa Dan-Viorel – membru comisia de cenzori – expert contabil.
Art.23. Structuri funcţionale
23.1. In cadrul Patronatului pot exista mai multe structuri funcţionale.
23.2. Numărul, dimensionarea, modalitatea de numire a membrilor si stabilirea atribuţiilor,
procedurile de lucru in cadrul structurilor funcţionale, precum si colaborarea dintre ele vor fi stabilite
prin Regulamentul de organizare si funcţionare a Patronatului, aprobat de Adunarea Generala.
Art.24. Angajarea personalului.
In funcţie de necesităţile curente, pe baza schemei de organizare si funcţionare si in limita numărului
de posturi aprobate de Consiliul Director, Biroul Executiv poate angaja personal de specialitate, tehnic
si administrativ.
Art.25. Conducerea executiva.
Activitatea curenta a Patronatului este condusa de către Biroul Executiv si de Preşedintele Biroului
Executiv care este de drept Preşedintele Patronatului.
Art. 26. Criteriul de constituire.
Patronatul se constituie prin asocierea libera a membrilor sai din sectorul de activitate referitoare la
stomatologie si are forma unei persoane juridice romane de drept privat, fara scop lucrativ si apolitic,
funcţionarea lui fiind reglementată de Legea nr.62/2011 impreuna cu celelalte prevederi ale legislaţiei
romane precum si cu prevederile prezentului Statut.
Art. 27. Dizolvarea Patronatului.
(1) Patronatul se dizolva de drept dupa cum in următoarele cazuri:
a. la implinirea duratei pentru care a fost constituit;
b. la apariţia imposibilităţii realizării scopului pentru care a fost constituit.
(2) In cazul dizolvării Patronatului, bunurile ramase in urma lichidării se vor transmit altor persoane
juridice fara scop lucrativ, similare sau asemantoare.
Art. 28. Lichidarea Patronatului
(1)Lichidatorii Patronatului vor fi numiţi prin hotărâre judecătoreasca. Odată cu numirea lichidatorilor
încetează mandatul Consiliului Director.
(2) Lichidatorii vor face inventarul si vor încheia un bilanţ care sa constate situaţia exacta a activului si
pasivului Patronatului.
(3)Lichidatorii sunt obligaţi sa primească si sa păstreze registrele si orice alte acte ale Patronatului. De
asemenea, ei vor tine un registru cu toate operaţiunile lichidării in ordinea datei acestora.
(4)Lichidatorii isi îndeplinesc mandatul sub controlul cenzorului. Lichidatorii sunt obligaţi sa continue
operaţiunile juridice în curs, sa încaseze creanţele, sa plătească creditorii si, daca numerarul este
insuficient, sa transforme si restul activului in numerar, procedând la vânzarea prin licitaţie publica a
bunurilor mobile si imobile.
(5)Lichidatorii sunt obligaţi sa îndeplinească toate procedurile pentru publicarea lichidării si radierii
Patronatului din Registrul Special de Evidenta a Organizaţiilor Patronale
Art.29. Prevederile prezentului statut se completează cu prevederile legale in vigoare.
Art.30. Prezentul Statut a fost modificat în conform hotărârilor adoptate la ședința Adunării Generale Ordinare a din data de 3 iunie 2022 și reținute în procesul verbal, fiind semnat astăzi 30 iunie 2022.