Membrii
Stomatologi care investesc în profesie si conștientizează importanța reprezentării lor.
Features & Benefits
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent tempor congue pretium.
Comunicările regulate ale membrilor oferă cele mai recente știri din industrie, actualizări și programul de evenimente. Dental Insider oferă, de asemenea, funcții speciale și interviuri pe teme de actualitate pentru a sprijini transferul de cunoștințe între echipele companiilor membre.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Alatura-te comunitatii noastre
Scopul nostru principal este de a proteja siguranța pacienților și de a menține încrederea publicului în serviciile stomatologice.
Cotizaţia de membru este anuala si se plăteşte anticipat, pana cel mai târziu in ultima zi lucratoare a anului precedent pentru anul următor. Cotizaţia de membru este in cuantum de 10 RON luna si se poate modifica prin hotărârea Consiliului Director la propunerea a jumătate plus unu din membrii fondatori.
Neplata cotizaţiei datorate Patronatului in maxim 90 de zile de la data scadenta se sancţionează cu suspendarea calităţii de membru al Patronatului.
Întârzierea din culpa a plaţii cotizaţiei datorate Patronatului mai mare de 180 de zile, atrage excluderea de drept a membrului din Patronat.
Activitatea financiar-contabila. Activitatea financiar-contabila va fi organizata in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Orice membru are dreptul sa solicite situația financiară la zi și în detaliu.
Art. 5. Scopul
5.1. Patronatul SOCIETĂŢILOR DE STOMATOLOGIE SI IMPLANTOLOGIE
DENTARA are drept scop principal organizarea de activităţi in susţinerea si apărarea intereselor
membrilor sau in relaţiile cu autorităţile publice, cu sindicatele si cu alte persoane juridice si fizice, in
raport cu obiectul si scopul ei de activitate, atat pe plan naţional, cat si internaţional potrivit prezentului
statut in acord cu prevederile legale care guvernează existenta sa.
5.2. Pentru realizarea scopului si a obiectivelor propuse Patronatul va iniţia si dezvolta relaţii de
cooperare cu alte organizaţii cu scopuri similare sau cu autorităţi publice din România sau din străinătate.
Art.6. Obiectul de activitate
6.1. Pentru realizarea acestui scop, Patronatul va desfăşura in principal următoarele activităţi:
a. reprezintă, promovează, susţine si apară interesele economice, tehnice, juridice si sociale ale
membrilor sai;
b. întreprinde toate acţiunile necesare creşterii calităţii serviciilor medicale stomatologice şi
împlantologice, atat de către membrii Patronatului, cat si la nivel naţional;
c. activează pentru deplina libertate de acţiune a patronilor in scopul eficientizarii si dezvoltării
activităţii acestora, promovând concurenta loiala, in condiţiile legii;
d. elaborează si promovează către organele abilitate proiecte de acte normative, instrucţiuni,
rezoluţii si propuneri ale membrilor Patronatului legate de problemele generale si specifice stomatologia,
implantologia, tehinca dentară si activităţile conexe;
e. intrarea in relaţii de colaborare cu alte patronate;
f. desemnează, in condiţiile legii, reprezentanţii sai la negocierea condiţiilor generale si încheierea
contractelor cu casele de asigurări, la alte tratative si acorduri in relaţiile cu autorităţile publice;
g. desemnează, in conditile legii, reprezentanţi la negocierea si încheierea contractelor colective de
munca, la alte tratative si acorduri în relaţiile cu autorităţile publice si cu sindicatele, precum si în
structurile bipartite si tripartite de dialog social;
h. efectuează demersuri in vederea achiziţionării de către membrii sai, in condiţii avantajoase a
tuturor celor necesare exercitării stomatologiei, implantologiei, tehnicii dentare.
i. cooperează si poate adera la alte organizaţii similare din străinătate;
j. poate elabora si promova coduri de conduita in afaceri;
k. organizează manifestări cum ar fi: conferinţe de presa, colocvii, dezbateri, expoziţii, seminarii de
informare, simpozioane sau alte întâlniri, editarea de materiale documentare si orice alte activităţi in
vederea pregătirii profesionale a stomatologi, tehnicienilor dentari si a personalului mediu aferent;
derulează diferite programe si proiecte cu finanţare integral sau parţiala din fonduri europene sau alte
surse;
I. participa la comisii, consilii, congrese, expoziţii si manifestări naţionale si internaţionale legate de
interesele urmărite de Patronat;
m. medierea- arbitrajul pentru rezolvarea pe cale amiabila si extrajudiciara, la cererea pârtilor implicate,
a disputelor (litigiilor) ce pot apărea intre membrii Patronatului;
n. promovează interesele Patronatului prin înaintarea de memorii si alte instrumente, in scris, către
autorităţile competente, publicarea de ananturi in ziare si reviste, apariţia unor materiale informative la
radio si televiziune, stabilirea de contacte cu oficialii de la nivel naţional pentru asigurarea condiţiilor
normale de funcţionare a relaţiilor economice;
o. urmăreşte dezvoltarea relaţiilor de cooperare cu alte patronate din tara si străinătate, cu organisme
publice, administrative, instituţii financiare, camere de comert-industrie-agricultura, fundaţii, organisme
naţionale si internaţionale, federaţii, confederaţii, instituţii, pentru realizarea scopului sau;
p. protejează, promovează si dezvolta mediul de afaceri al membrilor sai;
q. asigura servicii de consultanta si asistenta de specialitate, inclusiv în domeniul ocupării si formarii
profesionale, precum si al sanatatii si securităţii in munca;
r. la cererea membrilor sai, are dreptul de a-i asista si reprezenta în fata instanţelor de judecata de toate
gradele, a organelor de jurisdicţie, a altor instituţii sau autorităţi, prin apărători proprii sau aleşi;
s. elaborează si implementează politici de ocupare si plasare a forţei de munca;
t. elaborează strategii si politici de dezvoltare economico-socială la nivel sectorial, in condiţiile legii;
u. infiinteaza si administrează, in condiţiile legii, in interesul membrilor lor, activităţi sociale, de cultură,
învăţământ si cercetare, in domeniul propriu de interes, comerciale, de asigurări, precum si cele de
finanţare , precum si toate celelate activităţi prevăzute de Legea 62/2011.
6.2. Patronatul este abilitat sa asigure orice servicii cerute de membrii sai, in condiţiile legii. Acestea
cuprind si sprijinul administrativ in vederea înfiinţării si derulării activităţii de stomatologie,
implantologie şi tehincă dentară.
6.3. In vederea realizării obiectivelor si scopului Patronatului, Adunarea Generala va aproba modalităţi
de dezvoltare a activităţii acestuia, la propunerea membrilor fondatori si a preşedintelui.
Art. 7. Patrimoniul iniţial
7.1. Patrimoniul iniţial al Patronatului este constituit din contribuţia membrilor, cotizaţii, sponsorizări
în condiţiile legii.
7.2. Membrii Fondatorii vor contribui în cote egale la constituirea patrimoniului iniţial, cu suma de
100 RON pentru fiecare membru fondator.
7.3. Dupa înfiinţare, patrimoniul Patronatului poate fi majorat de către Membrii Fondatori prin
sponsorizări sau donaţii de la diverse persoane fizice sau juridice, romane sau străine, conform legii.
7.4. Patronatul poate dobândi, in condiţiile prevăzute de lege, cu titlu gratuit sau oneros, orice fel de
bunuri mobile sau imobile necesare in vederea realizării scopului pentru care a fost înfiinţata.
7.5. Bunurile mobile si imobile aparţinând Patronatului pot fi folosite numai in interesul acesteia si
potrivit scopului pentru care a fost infiintata.
Art. 8. Resurse financiare
(1) Patronatul dispune de resurse financiare provenind din:
a. cotizaţiile membrilor, taxe de aderare si alte contribuţii financiare ale membrilor sai;
b. dobânzi si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile in condiţiile legii;
c. dividendele obţinute de la societăţilor comerciale înfiinţate de Patronat, daca dividendele nu se
reinvestesc in aceleaşi societăţi comerciale, ele se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului
Patronatului;
d. donaţii, sponsorizări sau legate;
Art.9. Cotizaţia de membru
9.1. Cotizaţia de membru este anuala si se plăteşte anticipat, pana cel mai târziu in ultima zi lucratoare
a anului precedent pentru anul următor. Cotizaţia de membru este in cuantum de 10 RON luna si se poate
modifica prin hotărârea Consiliului Director la propunerea a jumătate plus unu din membrii fondatori.
9.2. Neplata cotizaţiei datorate Patronatului in maxim 90 de zile de la data scadenta se sancţionează
cu suspendarea calităţii de membru al Patronatului.
9.3. Întârzierea din culpa a plaţii cotizaţiei datorate Patronatului mai mare de 180 de zile, atrage
excluderea de drept a membrului din Patronat.
Art.10. Activitatea financiar-contabila.
Activitatea financiar-contabila va fi organizata in conformitate
cu prevederile legale in vigoare. Orice membru are dreptul sa solicite situația financiară la zi și în detaliu.
Art.11 Calitatea de membru
11.1. Pot deveni membri al Organizaţiei Patronale numai medici stomatologi sau tehnicieni
dentari, reprezentanți ai unor persoane juridice cu obiect de activitate exclusiv furnizarea
serviciilor medicale dentare (inclusiv servicii de radiologie dentară) și/sau tehnica dentară (toate
formele legale de organizare SRL, PFA, SA etc.) care administrează si utilizează capitalul in
scopul obţinerii de profit, in condiţii de concurenta loiala si care se obliga sa respecte Statutul
Patronatului.
11.2. Calitatea de membru a Patronatului se dobândeşte la cerere prin aprobarea de către Consiliul
Director.
Art.12 Participarea si reprezantarea membrilor Patronatului
12.1. Persoanele juridice membre ale Patronatului vor fi reprezentate la adunările generale sau in
organele de conducere ale Patronatului prin cate un reprezentant ce are calitatea de asociat sau
îndeplineşte funcţia de administrator sau director general. Persoanele fizice membre ale Patronatului
participa si se reprezintă personal. La Adunările Generale membrii Patronatului, pot fi reprezentanţi si
de mandatari, împuterniciţi prin mandat special.
12.2. Reprezentantul desemnat de către persoana juridica membra a Patronatului participa la Adunările
Generale si votează in numele membrului reprezentat.
Art.13. Membrii fondatori, membrii aderanti, membrii onorifici
13.1. Membrii Patronatului pot fi:
• membrii activi;
• membrii onorifici.
13.2. Membrii activi sunt persoanele juridice sau fizice autorizate care adera la Patronat ulterior
constituirii sale legale, in condiţiile prezentului statut. Poate fi membru aderant orice persoana juridica
legal constituita sau persoana fizica autorizata legal inregistrata, care are capacitate de exerciţiu si
folosinţa deplina.
13.3. La propunerea Consiliului Director sau a Preşedintelui Patronatului si cu aprobarea Adunării
Generale a membrilor Patronatului, pot fi membrii onorifici persoanele juridice sau persoanele fizice
autorizate, membrii sau persoane străine de Patronat, care au realizări profesionale si ştiinţifice in
domeniul de activitate al Patronatului sau care, prin intreaga lor activitate, au sprijinit sau sprijină
Patronatul in realizarea scopului acestuia.
Art.14. încetarea calităţii de membru
14.1. Calitatea de membru inceteaza :
• la cerere;
• prin excluderea definitiva hotărâta exclusiv de organul deliberativ, pentru fapte culpabile
îndreptate împotriva intereselor Patronatului, ori fapte contrare legii si ordinii de drept prevăzute de
legea si încadrate ca infracţiuni;
• prin încălcarea Statutului Patronatului si a regulamentelor acestuia;
• prin neplata cotizaţiei stabilite de către Consiliul Director, pe o perioada mai mare de 90 zile;
• urmare a dizolvării persoanei juridice sau a decesului persoanei fizice autorizate membra a
Patronatului.
14.2. Membrii care se retrag si membrii excluşi au obligaţia sa achite cotizaţia pana la data incetarii
calităţii de membru si nu au nici un drept asupra patrimoniului Patronatului.
Art.15. Drepturile membrilor Patronatului
15.1. Membrii Patronatului au următoarele drepturi:
• sa participe la dezbateri si la votul din adunările generale ale Patronatului;
• sa puna in discuţie, solicitând includerea pe ordinea de zi a şedinţei organului deliberativ, a
oricărui subiect care are legătura cu activitatea Patronatului, sa ia cuvântul cu privire la problemele ce
se discuta, sa faca propuneri;
• sa aleagă si sa fie aleşi in organele de conducere ale Patronatului;
• sa voteze asupra hotărârilor organului deliberativ, in cadrul şedinţelor acestui organ;
• sa ceara, impreuna cu alti membrii conform prevederilor prezentului statut, convocarea şedinţei
organului deliberativ;
• sa participe la toate acţiunile organizate de Patronat;
• sa fie reprezentat cu drepturi si şanse egale in cadrul dialogului social dintre Organizaţia Patronala si organizaţiile sindicale din domeniul sanatatii, precum si in relaţiile cu autorităţile publice;
• sa beneficieze si sa folosească, exclusiv in scopul îndeplinirii a acţiunilor statutare ale
Patronatului, mijloacele si bunurile aflate in patrimoniul Patronatului;
• sa renunţe la calitatea de membru al Patronatului.
15. 2. Membrii onorifici ai Patronatului au următoarele drepturi:
• sa participe, fara drept de vot, la şedinţele organului deliberativ;
• sa ia parte la toate acţiunile organizate de Patronat;
• de a fi informaţi asupra tuturor acţiunilor organizate de Patronat;
• sa beneficieze si sa folosească, exclusiv in scopul îndeplinirii a acţiunilor
statutare ale Patronatului, mijloacele si bunurile aflate in patrimoniul Patronatului;
• sa renunţe la calitatea de membru al Patronatului.
15.3. Membrii onorifici nu au dreptul de vot si nici dreptul de a fi aleşi in organele de conducere ale
Patronatului.
Art. 16. Obligaţiile membrilor Patronatului
16.1. Membrii Patronatului au următoarele obligaţii:
• sa respecte prevederile Statutului si hotărârile organului deliberativ si a organelor de conducere
ale Patronatului;
• sa achite cotizaţia datorata in cuantumul, la termenele si in condiţiile stabilite prin prezentul statut
ori prin hotărârea Consiliului Director;
• sa participe la adunările, întâlnirile si acţiunile organizate de Patronat;
• sa susţină interesele si activităţile Patronatului si sa nu întreprindă acţiuni care prin natura lor pot
leza scopul, interesele sau prestigiului acestuia;
• sa participe si sa se implice direct, atunci cand i se solicita, la acţiunile iniţiate de Patronat;
• sa nu folosească bunurile Patronatului in scopuri personale sau contrare hotărârilor sau deciziilor
organelor Patronatului;
• sa se abtina de la orice fel de declaraţii sau acţiuni publice personale care ar prejudicia in vreun
fel imaginea Patronatului.
16.2. Membrii Patronatului răspund pentru daunele prezente si/sau viitoare produse Patronatului prin
faptele lor ori pentru neindeplinirea uneia sau mai multor obligaţii prevăzute in prezentul statut sau in
actele elaborate ulterior de organele de conducere ale Patronatului, având obligaţia acoperirii integrale
a prejudiciului creeat.
Art. 17. Adunarea Generala a Patronatului
17.1. Adunarea Generala este organul suprem de conducere al Patronatului, fiind constituita din
totalitatea membrilor si reprezentanţilor permanenţi ai Patronatului.
17.2. Persoanele juridice membre ale Patronatului participa la Adunarea Generala prin reprezentanţii
lor desemnaţi, iar membrii persoanele fizice participa in nume propriu la şedinţe.
17.3. Adunarea Generala se întruneşte anual în sedinta ordinara, sau ori de cate ori va fi necesar, in
şedinţe extraordinare.
17.4. Convocarea Adunării Generale se face in scris posta cu confirmare de primire sau prin orice alte
mijloace care asigura transmiterea si confirmarea transmiterii invitaţiei, cu cel puţin 14 zile inaintea
şedinţei.
17.5. Adunarea Generala poate fi convocata de către:
a. Preşedintele Consiliului Director;
b. 1/3 din totalul membrilor Patronatului;
17.6. Preşedintele Consiliului Director are obligaţia sa convoace Adunarea Generala cel puţin odată
pe an.
17.7. Înscrisul prin care se face convocarea la Adunarea Generala va cuprinde data, ora, locul de
desfăşurare al şedinţei, ordinea de zi si pe cat posibil, împreuna cu acesta incunostiintare se vor trimite
si materialele ce vor fi supuse aprobării Adunării Generale.
17.8. Adunarea Generala se intruneste si lucrează legal in prezenta a cel puţin 50% din membrii sai si
adopta hotărâri valabile prin votul a jumătate plus unu din participanţii la şedinţa.
17.9. Daca la data si ora stabilita in convocatorul şedinţei, Adunarea Generala nu este statutar
constituita pentru a putea adopta hotărâri valabile, se va face aceasta menţiune in procesul-verbal de
şedinţa si Adunarea Generala se amâna de drept urmând sa se întrunească peste 2 ( doua) ore de la data
si ora fixata iniţial, si în acelaşi loc, fara a fi necesar nici un anunţ. La şedinţa Adunării Generale amânate
de drept, se vor adopta hotărâri indiferent de numărul membrilor prezenţi, cu majoritatea simpla de
voturi.
EXCEPTIE: modificarea statutului privitor la numărul de mandate al structurilor executive
(Președinte, Vicepreședinte, Secretar General, membrii Consiliului director) retribuirea acestora,
schimbarea scopului și componentei Patronatului, se poate face numai cu votul a 2/3 din membrii
activi.
17.10. Fiecare membru al Patronatului, indiferent de numărul de angajați și forma de organizare
are dreptul la un vot.
17.11. Membrii fondatori au drept de veto în chestiunile ce privesc modificarea statutului referitor la
schimbarea numărului de mandate și durata lor, schimbarea scopului și menirea pentru care a fost acest
Patronat.
17.11. Modalitatea de votare, secreta sau la vedere, va fi stabilita de la caz la caz, de către Adunarea
Generala.
17.12. Au dreptul de vot in Adunările Generale toti membrii care au cotizaţia plătită la zi pentru tot anul
in curs (respectiv pina la 31 Decembrie ).
17.13. Hotărârile adoptate de Adunarea Generala in limitele legii si prezentului statut, sunt obligatorii
chiar si pentru membrii care nu au luat parte la şedinţa Adunării Generale in care s-au votat, precum si
pentru membrii care au votat împotriva.
17.14. Înaintea fiecărei şedinţe, Adunarea Generala va alege un secretar care va întocmi si semna
procesul-verbal de şedinţa alături de cel care o conduce.
17.15. Adunării Ordinare a Organizaţiei Patronale îi revin, in afara atribuţiilor legale, in special
următoarele:
a. stabilirea strategiei si a obiectivelor generale ale Patronatului;
b. aprobarea bugetului de venituri si de cheltuieli si al bilanţului contabil;
c. aproba rapoartele de activitate ale Consiliului Director;
d. alegerea si revocarea membrilor Consiliului Director la propunerea membrilor fondatori;
e. alegerea si revocarea Preşedintelui, Vicepreşedintelui, Secretarului General si a membrilor
Consiliului Director;
f. alegerea şi revocarea Cenzorului.
g. înfiinţarea de filiale si/sau sucursale;
h. afilierea la la alte organizaţii interne si internaţionale;
i. schimbarea denumirii si orice modificare a Statutului la propunerea membrilor fondatori;
j. aproba si modifica regulamentul de organizare si funcţionare a Patronatului;
k. orice alte atribuţii prevăzute de lege.
Art. 18. Consiliul Director
18.1. Consiliul Director este organul de conducere si de administrare al Patronatului intre şedinţele
Adunării Generale si este format dintr-un număr de 9 (nouă) membri titulari si 3 (trei) membri supleanţi,
aleşi individual de Adunarea Generala dintre reprezentanţii membrilor Patronatului.
Membrii Consiliului Director aleși la ședința Adunării Generale Extraordinare a PATRONATULUI
SOCIETĂŢILOR DE STOMATOLOGIE IMPLANTOLOGIE SI TEHINCA DENTARA din data de
14-15 ianuarie 2022 sunt următorii:
1. Vlad Cristian-Sebastian, – Președinte;
2. Ruja Remus-Teodor, – Vicepreședinte;
3. Tiron Anda, – Secretar general;
4. Dumitrașcu Roxana, – consilier;
5. Secăreanu Raluca, – consilier;
6. Dinulescu Ovidius-Dragoș, – consilier;
7. Ștefoni Sonila, – consilier;
8. Bica-Sintea Daniela, – consilier;
9. Harnagea Liviu, – consilier;
10. Stănescu Dayana, – supleant;
11. Bîrleanu Vlad, – supleant;
12. Negrea Alina,– supleant.
18.2. Din Consiliul Director incluși în fac parte si:
• Preşedintele Patronatului;
• Vicepreşedintele Patronatului
• Secretar General al Patronatului
18.3. Durata mandatului membrilor Consiliului Director inclusiv a Președintelui,
Vicepreședintelui, și Secretarului General este de 3 ani, cu posibilitatea reinoirii mandatului o
singura data pe o perioada egala. Indiferent dacă mandatele au fost complete sau nu, deținerea
unei funcții în Consiliul director sau a funcției de Președinte, Vicepreședinte și Secretar General
nu poate depăși 6 ani. Prevederea se aplica și structurilor corespondente de la nivel teritorial
(județean și al Municipiului București)
18.4. Funcțiile enumerate în alineatul 18.3 nu sunt retribuite.
18.5. Consiliul este condus de un Preşedinte care este si Preşedintele Patronatului.
18.6. Membrilor organelor de conducere ale Patronatului li se asigura protecţia legii împotriva oricăror
forme de discriminare, condiţionare, constrângere sau limitare a exercitării atribuţiilor si/sau a
mandatului lor, sub sancţiunea pedepselor prevăzute de lege.
18.7. Consiliul Director se intruneste cel puţin o data la doua luni si fiecare şedinţa va fi intocmit un
proces-verbal, care va consemna declaraţiile si propunerile făcute, rezultatele votului si hotărârile luate.
18.8. Consiliul Director are in componenta sa un Birou Executiv .
Biroul Executiv asigura conducerea operativa zilnica a activităţilor Patronatului si pune in practica
hotărârile Consiliului Director.
18.9. Atribuţiile Consiliului Director:
a. validează activitatea Biroului Executiv la intervale regulate de timp intre doua adunări generale
si propune Adunării Generale strategia si obiectivele generale ale Patronatului, precum si modalităţile
de realizare ale acestora;
b. urmăreşte, supraveghează si controlează aplicarea si respectarea statutului Patronatului;
c. asigura conducerea operativa a Patronatului intre şedinţele Adunării Generale si realizeza acte
de administrare a patrimoniului urmărind îndeplinirea scopului Patronatului;
d. elaborează proiectul de venituri si cheltuieli si urmăreşte execuţia lui;
e. prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioara, executarea bugetului de
venituri şi de cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si proiectul
programelor Patronatului;
f. urmăreşte si răspunde de executarea contractelor pe care Patronatul le-a încheiat cu terţii;
g. hotărăşte primirea de noi membrii si suspendarea membrilor, in condiţiile stabilite de prezentul
statut, informând Adunarea Generala cu privire la acestea;
h. împuterniceşte orice persoana, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru al Patronatului,
pentru încheierea de acte juridice in numele si pe seama Patronatului, sau pentru îndeplinirea oricărei
atribuţii prevăzute in statut sau stabilite de Adunarea Generala;
i. Membrii Consiliului Director vor avea acces neîngrădit la registrele de procese- verbale. Ei pot
solicita exemplare si extrase ale consemnărilor din register, pe propria cheltuiala.
Art. 19. Mandatul de membru al Consiliului Director încetează in următoarele condiţii:
a. pe data împlinirii termenului mandatului;
b. prin demisie;
c. prin deces;
d. pierderea calităţii de reprezentant al persoanei juridice membra a Patronatului, care l-a desemnat in
Adunarea Generala, urmând sa fie înlocuit de drept de noul reprezentant delegat al respectivei peroane
juridice membre;
e. pierderea calităţii de membru al Patronatului a persoanei juridice pe care o reprezintă;
f. pierderea calităţii de membru al Patronatului a persoanei fizice autorizate.
Art. 20. In cazul incetarii mandatului unui membru titular, pentru ocuparea locului vacant se va numi
membrul supleant care a obţinut cel mai mare număr de voturi.
Art. 21. Biroul Executiv este format din Preşedinte, Vicepreşedinte şi Secretarul General, având
următoarele atribuţii:
• Asigura conducerea operativa a Patronatului intre şedinţele Adunării Generale si ale Consiliului
Director;
• Realizeza acte de administrare a patrimoniului urmărind îndeplinirea scopului Patronatului.
Art. 22. Mandatul de membru al Biroului Executiv inceteaza in următoarele condiţii:
• pe data împlinirii termenului mandatului;
• prin demisie;
• prin deces;
• pierderea calităţii de reprezentant al persoanei juridice membra a Patronatului, care l-a desemnat
in Adunarea Generala, urmând sa fie inlocuit de drept de noul reprezentant delegat al respectivei peroane
juridice membre;
• pierderea calităţii de membru al Patronatului a persoanei juridice pe care o reprezintă;
• pierderea calităţii de membru al Patronatului a persoanei fizice autorizate.
Art. 23. Preşedintele Patronatului, Vicepreședintele, Secretarul General, membrii Consiliului Director și
membrii supleanți sunt alesi de Adunarea Generala la propunerea membrilor.
Art. 24. Președintele Patronatului are următoarele atribuţii:
a. reprezintă Patronatul in relaţiile cu terţii;
b. semnează in numele Patronatului contractele încheiate cu terţii, inclusiv contractele de angajare
a personalului de specialitate sau administrativ, in baza aprobării
Consiliului Director si a avizelor prealabile;
c. convoacă si conduce şedinţele Consiliul Director si prezidează Adunarea Generala;
d. urmăreşte alături de ceilalţi membrii ai Consiliului Director excutarea contractelor Patronatului
si trage la răspundere persoanele însărcinate cu îndeplinirea lor;
e. coordonează activitatea compartimentelor administrative ale Patronatului si a compartimentelor
administrative ale Patronatului;
f. informează Biroul Executiv si Consiliul Director despre activitatea si masurile luate ori actele
semnate intre şedinţele aceştia;
g. mediază conflictele dintre membrii Patronatului;
h. înaintează Adunării Generale propunerea primirii membrilor onorifici;
i. indeplineste orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generala sau Consiliul Director.
j. In lipsa sa, Preşedintele poate mandata orice membru al Biroului executiv sa exercite atribuţiile sale
pe periada absentei sale.
24. 2. Mandatul Preşedintelui inceteaza in următoarele condiţii:
• la terminarea mandatului;
• la cerere, cu desemnarea succesorului aprobat de Consiliu;
• pierderea calităţii de membru al Patronatului;
• deces.
Art. 25. Cenzorul
25.1. Controlul activităţii financiare proprii a organizaţiei patronale se realizează prin cenzor de
cenzori care funcţionează potrivit statutului si legislaţiei in vigoare.
25.2. Controlul asupra activităţii economice desfăşurate de organizaţia patronala, precum si asupra
stabilirii si virării obligaţiilor fata de bugetul de stat si bugetele de asigurări sociale se realizează de către
organele administraţiei de stat competente, potrivit legii.